tirsdag 11. mars 2014

Prosjekt Selfie

Den 18 mars 2014 åpner en utstilling på GalleriNeuf ved Chateau Neuf i Oslo. Utstillingen er i regi av Det Norske Studentersamfund og går ut på å stille ut en rekke selfies. Man kunne selv hashtagge bildene sine med #gallerineufselfie.

En av oppgavene våre i Film og Digital video ved Høgskolen i Telemark gikk ut på å lage en dokumentar om en sak fra lokalavisen. Jeg leste en sak om denne utstillingen i Ditt Oslo, min lokalavis og syntes dette var et perfekt tema å lage en aldri så liten dokumentarsnutt om. Den skulle nemlig være på rundt 2 min, ikke veldig lenge for å lage en dokumentarfilm.

Dokumentaren kalte jeg Prosjekt Selfie og den skal være en dokumentar opp mot utstillingen, siden utstilling per dags dato ikke har funnet sted. Den skal lære deg raskt om Selfies og hvordan du "deltar" på utstillingen.


Screenshot fra vg.no - en sak om Selfies

Jeg begynte med å importere alle filene som skulle brukes,
jeg bruker Adobe Premiere Pro CC for å redigere.
Her ser du sekvensen jeg jobbet med, der jeg har gjort det
jeg kan for å få lyd og bilde til å gå godt over ens.




1 kommentar:

  1. Du viser prosjektet gjennom fem ulike bilde fra prosessen. Fin måte å visualisere en prosess. Hvis du hadde flere skjermbilder fra filmen hadde du også vist glimt av din storyboard.

    SvarSlett