fredag 16. mai 2014

Web frustrasjon

Denne oppgaven skulle vi lage en nettside for en interiør og design foretning. Jeg er veldig opptatt av interiør og det ble nesten som å lage en egen ønskeliste i starten, det var nemlig mye bilder og materiell som måtte på plass før jeg begynte å designe nettsiden. Når bildene var på plass designet jeg logoen, og valgte å kalle interiørforetningen for "Kar & Kopper"

Bildene på siden er lånt av Illums Bolighus og Karianne Christensen, en kjempeinspirerende instagrammer og god venninne (@Lillekarii).

Men fryd og gammen gikk fort over til frustrasjon, jeg merker at det er fremdeles en del vanskelige elementer i webdesign, og Dreamweaver og jeg tenker ofte litt forskjellig i forhold til hvordan designet skal se ut og krangler titt og ofte.

Likevel er det jo spennnende når man får det til, selvom det hender jeg må bøye meg i støver for Dreamweaver noen ganger og ta til takke med utseende programmet vi ha på siden. "- ja, ja, da ble det der de boksene skulle stå"

Nå er nettsiden ferdig, og her er noen bilder fra prosessen. Vi skulle i denne oppgaven i tillegg bruke CSS3, da rundet jeg av hjørnene på boksene på produktsiden. Det var nemlig en del av de andre CSS3 elementene som ikke funket, av ukjent grunn.

Her er link: http://home.hit.no/~131961/Oppgave7/Sites/index_oppg7.html 

Det tar overasskende lang tid å gjøre klar alle bilder og filer i photoshop. Alle bildene ble gjort om til rett størrese i forhold til divene (boksene i DW) i tillegg lagret jeg alle bilder i PNG.


Jeg prøvde også å lage en kontaktskjema, det går ikke til noen kilde, men man kan skrive inn mail og adresse.

Produktsiden og designet begynner å ta form!

Bildegalleriet ble også et prosjekt, men det ble bra til slutt! Moro å lære dette.


Uansett, ta en titt på siden min, jeg ble nå fornøyd til slutt :) (link)



1 kommentar:

  1. En veldig interessant artikkel, og jeg føler problemene dine direkte. Men jeg er interessert i din erfaring med Dreamweaver, fordi jeg alltid har vært involvert i WordPress webutvikling og aldri har brukt Adobe-programvare.

    SvarSlett